maandag 4 februari 2013

En maar breien...


Van het een komt het ander... zo  ging het ook met de breirol. Toen mijn aangetrouwde dochter de mooie patronen zag wou ze een trui met gaatjes. Het was een meevaller dat ik nog wit katoen had en ook tal van oude brei-en handwerkboeken waaruit ze kon kiezen.






 Het was heel leuk om in die oude boekjes te neuzen, soms zag ik iets waarvan ik  vergeten was dat ik het ooit gemaakt had toen onze jongens nog klein waren. Na veel wikken en wegen is haar keuze op deze zomerse trui gevallen.



7 opmerkingen:

  1. wat leuk die patronen van vroeger! veel breiplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook ik ken de breiboeken. Wat leuk dat je die hebt bewaard en dat je schoondochter het nu ook leuk vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hé die oude handwerken! Ik heb ook nog te liggen van mijn oma, staan ook nog dingen in die ze voor mijn broertjes heeft gebreid.Leuk truitje heeft ze uitgezocht!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig ajourbreiwerk. Blijft altijd zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh dat is een prachtig patroontje, mijn buurvrouw breide ooit een vest voor mij in dit patroon! Geniet van je steekjes, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oud patroon en toch weer modern. Leuke trui wordt het.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hilde, vanmorgen las ik in de Volkskrant dat Roger Raveel is overleden op 30 januari 2013. Ik moest direct aan dit logje http://berthi.textile-collection.nl/2012/03/10/roger-raveel/ denken waar jij ons vertelt over deze bijzondere man.

    BeantwoordenVerwijderen